"ben ancak dans etmeyi bilen bir tanrıya inanırdım." f. nietzche
gününüz sevinçli geçsin...

9 Mayıs 2013 Perşembe

Bezirci’yi Anımsamak.../ Oktay Akbal

Bezirci’yi Anımsamak...
Bu güzel ilkyazı yaşamak!..
Bir de bunu yaşayamamak var. Yarınlara güven olmaz. Geldiği gibi gider.
Niceleri kaçınamadı, çıktı gitti. Geride bıraktıkları tanığı o günlerin.

Asım Bezirci nerde, Orhan Veli nerde? Say sayabildiğine; şairler, öykücüler, romancılar nerde? Hepsi kitaplıklarda boy boy dizili... Kimini arada bir karıştırır, çoğuna ise bakmakla yetiniriz. Bir gün okuyacağım diye bir yanda saklarız. En sevdiğimiz kitap bir de bakmışız bir köşede unutulmuş!

Asım Bezirci eleştirmendi. Yapıtları titizlikle inceleyen gerçek bir edebiyat adamı. Eleştiri ile yetinmemiş... Şiirle karşılaşmamış kişi güzellikleri anlamaz.

Asım Bezirci’nin şiirleri de vardı. Yayımlamadı onları. Çekindi, istemedi. Ama ben sakladım, onlardan birini. Nerden, nasıl buldum:
“Yok sığınacak anılarımız / Bütün gemileri kaçırmışız / 
Yolcular gitmiş rıhtımda kalmışız / Bilinmez nedendir 
Bir pembe bulut hâlâ gülümser / Üstünde ıslak mendillerimizin /
Yeter beklediğimiz gelecekler / Yeşersin tohumu artık 
Gecemizin / 
Zambaklar gibi uçsun sevgimiz / İnce iyi uzun 
Buluşunca yoksul ellerimiz / Ürkekliğinde sevincimizin.”

Bezirci bu şiiri hapiste mi yazdı? Çünkü, o da üç kere tutuklanmış, 9 kez soruşturma geçirmişti.

Bezirci “şimdi nerde” diye soruyor musunuz? Yok bu dünyada! Bir yangında kül mü oldu, ruh mu olup uçup gitti, ardında yazılar, şiirler bırakıp? Sivas’taki korkunç canavarlığın kurbanı olarak...
Adı konmamış dizeleri kaldı. Hiç değilse benim elimde, dilimde, sevgimde...

Bezirci’nin notları arasında bulduğum bir şiiri de size ulaştırmalıyım. Bu Orhan Veli’nin 1937’de yazdığı bir şiir:
“Benim, bardağın sürahinin / Önümüzdesin rengin uçmuş
Bu, eski sevdiğim bir duruş / Elin içinde benimkinin
İçelim! Madem ömrümüz hoş / Geçmiş tatmamışız ayrılık
Madem ne bardağımız kırık / Madem ne de sürahimiz boş
Bir gün içimizden birimiz / İçmek veya aramak için
Burada olmayabiliriz.”

Bir yaz akşamüstü orda burda gizlenmiş dizeler yaşamaya renk katıyor. Duymak, görmek, derinliğince yaşamak isteği... Bir avuntu olsa bile

Evet Hayır. Cumhuriyet 09.05.2013

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder